WEBVTT 00:00:00.001 --> 00:00:13.480 [MUZYKA] 00:00:13.480 --> 00:00:19.000 Dzień dobry Państwu, ponownie w studiu Gdańsk.pl i programie Wszystkiej Strony Miasta. 00:00:19.000 --> 00:00:22.080 Witam Anna Umiecka, ja się nazywam. 00:00:22.080 --> 00:00:25.120 A naszym gościem dzisiaj będzie Arek Stolarski. 00:00:25.120 --> 00:00:25.840 Dzień dobry. 00:00:25.840 --> 00:00:27.800 Szef Agencji Live. 00:00:28.000 --> 00:00:31.200 No i jak powiem, że szef Agencji Live, Agencji 00:00:31.200 --> 00:00:36.720 eventowej, organizującej imprezy, to niewiele państwu pewnie nic powie. 00:00:36.720 --> 00:00:39.000 Jeśli powiem, że wśród klientów tej 00:00:39.000 --> 00:00:47.200 Agencji są takie międzynarodowe firmy jak Netflix, jak Sony, Adidas, jak Red Bull 00:00:47.200 --> 00:00:52.240 nawet, czy Orlen, czy Disney, to pewnie też jeszcze nie za wiele. 00:00:52.440 --> 00:01:00.160 Ale jeśli dodam, że to jest główny sprawca i organizator takiego festiwalu, 00:01:00.160 --> 00:01:03.040 jak męskie granie, to właściwie wszystko jest jasne. 00:01:03.040 --> 00:01:04.920 Tak, dzień dobry. Dziękuję bardzo. 00:01:04.920 --> 00:01:07.240 Ja jeszcze bym dodał, że Agencja Zgdańska. 00:01:07.240 --> 00:01:10.200 Agencja jest jak najbardziej z Gdańska, program jest Gdańsk. 00:01:10.200 --> 00:01:14.880 W tym nauku mamy przyjemność świętować 25-lecie działalności Agencji, 00:01:14.880 --> 00:01:19.240 15-lecie męskie ogrania, więc 00:01:19.240 --> 00:01:22.280 więc tak cieszymy się, że jesteśmy w Gdańsku, a spotykamy się, 00:01:22.320 --> 00:01:26.200 bo pretekstem jest nasze nowe dziecko, które robimy właśnie w Gdańsku. 00:01:26.200 --> 00:01:29.320 Tak, tak, tak, bo do tego całego zestawu 00:01:29.320 --> 00:01:32.360 sukcesów jeszcze jest kilka bardzo fajnych wydarzeń. 00:01:32.360 --> 00:01:34.080 Matatur na przykład, tak? 00:01:34.080 --> 00:01:34.840 Tak, tak. 00:01:34.840 --> 00:01:38.200 Ale też Fryderyki, Zalewski on plakt. 00:01:38.200 --> 00:01:40.680 No i do tych wszystkich dzieci dołącza pan od 00:01:40.680 --> 00:01:42.920 ubiegłego roku Insight Seasight. 00:01:42.920 --> 00:01:48.160 Nawet nie mogę powiedzieć, że festiwal, bo pan mi zabronił mówić, że to jest festiwal rok temu, 00:01:48.360 --> 00:01:53.320 ale już teraz bardziej. Bo chcemy, żeby w przestrzeni 00:01:53.320 --> 00:01:55.760 funkcjonowała nazwa Insight Seasight, tak? 00:01:55.760 --> 00:01:58.920 Ale tak, jest to jest to festiwal taki 00:01:58.920 --> 00:02:02.560 wielo obszarowy, nie tylko muzyczny. 00:02:02.560 --> 00:02:07.000 No właśnie. Wszystkim Insight Seasight jest pretekstem do spotkań. 00:02:07.000 --> 00:02:13.960 Druga edycja tego wydarzenia Insight Seasight, więc ma pan już na pewno jakieś 00:02:13.960 --> 00:02:16.160 wrażenia po tym pierwszym? 00:02:16.360 --> 00:02:19.200 No wrażenia, przemyślenia i wnioski. 00:02:19.200 --> 00:02:27.040 Już jesteśmy w tygodniu realizacji i realizujemy te wszystkie rzeczy, 00:02:27.040 --> 00:02:32.040 które mogliśmy zauważyć podczas realizacji pierwszej edycji. 00:02:32.040 --> 00:02:36.440 I tak, no trochę rzeczy skorygujemy, trochę rzeczy poprawimy. 00:02:36.440 --> 00:02:38.560 Pamiętajmy, że to jest dopiero druga edycja. 00:02:38.560 --> 00:02:40.600 Jesteśmy na początku drogi 00:02:40.600 --> 00:02:43.120 budowania tego festiwalu. 00:02:43.320 --> 00:02:49.200 I tak jak pani powiedziała, no można potraktować to jako sukces na pewno 00:02:49.200 --> 00:02:54.600 wizerunkowy zeszłoroczna edycja, spowodowała, że 00:02:54.600 --> 00:02:59.520 biletów sprzedało się sporo więcej niż przy pierwszej edycji, a karnety nawet 00:02:59.520 --> 00:03:01.480 wyprzedaliśmy wszystkie na miesiąc sprzed. 00:03:01.480 --> 00:03:06.360 Przerwę na moment, bo pamiętam jak rozmawialiśmy rok temu i mówił pan, że no tak 00:03:06.360 --> 00:03:09.440 osiem tysięcy, jeśli przyjdzie to będzie dobrze. 00:03:09.640 --> 00:03:13.840 Otec z tego, co pamiętam, było chyba 12 tysięcy gości. 00:03:13.840 --> 00:03:15.680 12 tysięcy przez dwa dni oczywiście. 00:03:15.680 --> 00:03:16.680 Przez dwa dni oczywiście. 00:03:16.680 --> 00:03:20.920 No w tym roku będzie sporo więcej, 00:03:20.920 --> 00:03:25.240 czego się cieszymy, ale z drugiej strony to też wzmaga naszą czujność, żeby się 00:03:25.240 --> 00:03:30.680 odpowiednio przygotować, bo zeszłoroczna edycja, jak pamiętamy, 00:03:30.680 --> 00:03:32.680 nie wyglądała na pustą. 00:03:32.680 --> 00:03:37.520 Naprawdę tam było sporo ludzi, były koncerty, gdzie była właściwie pełna hala. 00:03:37.720 --> 00:03:42.360 Pamiętajmy, że Insight, czyli pod dachem, to jest trochę jednak inny festiwal, co 00:03:42.360 --> 00:03:47.520 podkreślałem w zeszłym roku, że te przestrzenie są jednak ograniczone 00:03:47.520 --> 00:03:50.880 swoją przestrzenią i w tamtym roku np. 00:03:50.880 --> 00:03:57.920 zespół kury to trzeba było chwilę albo być tak jak zapowiadałem 15-20 00:03:57.920 --> 00:04:03.280 pół godziny przed, żeby na pewno mieć pewność, że zobaczy ten koncert w 00:04:03.480 --> 00:04:10.440 dobrym miejscu albo poczekać narotacyjne wyjście wejście. 00:04:10.440 --> 00:04:15.280 Ale zarządziliśmy tym i myślę, że właściwie każdy, kto chciał zobaczyć 00:04:15.280 --> 00:04:21.000 ten zespół kury, to zobaczył i w tym roku się też przygotowujemy na podobne 00:04:21.000 --> 00:04:28.280 sytuacje, bo tym się cechują festiwale indoorowe, że tak jest, ale to myślę, 00:04:28.480 --> 00:04:34.480 że czasem też wychowamy, nauczymy ludzi, dlatego tak dużo jest różnych innych 00:04:34.480 --> 00:04:38.560 atrakcji, dlatego są trzy sceny, a właściwie cztery, o której za moment 00:04:38.560 --> 00:04:44.320 ci powiem, żeby w tym czasie można było skorzystać z różnych innych form 00:04:44.320 --> 00:04:52.880 aktywności, brać udział w spotkaniach, czy w kinie, czy penetrować 00:04:53.080 --> 00:05:00.080 artystów, plakaty, mode, winyle itd. I przygotowujemy się na to i jedną z 00:05:00.080 --> 00:05:06.080 pierwszych takich czynności, gdzie jeszcze te sale, to one dały radę w tamtym roku, 00:05:06.080 --> 00:05:11.080 ale ciągi komunikacyjne już mieliśmy trochę problem w takim sensie, że 00:05:11.080 --> 00:05:14.920 że jak ludzie opuszczali koncert, to już się robiło tłocznie. 00:05:14.920 --> 00:05:19.160 To się robiło tłoczne. Ja tylko przypomnę, że my będziemy w 00:05:19.360 --> 00:05:23.840 hallach Amber Expo i te hale, które w ogóle nie kojarzą nam się z wydarzeniami 00:05:23.840 --> 00:05:29.160 kulturalnymi, artystycznymi od ubiegłego roku, okazało się, że można tam wyczarować 00:05:29.160 --> 00:05:34.360 trzy sceny, które pracują równocześnie, które grają niezależnie. 00:05:34.360 --> 00:05:41.920 Dźwiękowo, ja gwarantuję, bo byłam, słyszałam, nie zagłuszały się te sceny, ale rzeczywiście 00:05:41.920 --> 00:05:47.360 ten moment, kiedy wychodziliśmy z jednego koncertu, to też jest... 00:05:47.560 --> 00:05:51.720 Oczywiście, że tak na autorowej imprezie, jak ktoś wychodzi ze stadionu, czy wychodzi, 00:05:51.720 --> 00:05:58.680 to też idzie w jakimś tam korku, ale my w tym roku chcemy, że tak powiem, 00:05:58.680 --> 00:06:03.680 te rzeczy też przewidujemy i udrażniamy, to znaczy wszystkich naszych partnerów, 00:06:03.680 --> 00:06:07.400 którzy w tamtym roku trochę zajmowali przestrzeń właśnie w tych ciągach 00:06:07.400 --> 00:06:13.200 komunikacyjnych, przenosimy do specjalnej hali, którą dostawiamy na zewnątrz. 00:06:13.200 --> 00:06:16.280 To będzie przezroczysta hala, też zaranżowana, scenograficznie, 00:06:16.480 --> 00:06:21.760 zanurzywana, właściwie ktoś, kto będzie w środku na koncercie 00:06:21.760 --> 00:06:27.120 wchodząc, bo to będzie wieczorem, ciemno, wchodząc ze świateł w światło, a nawet być może 00:06:27.120 --> 00:06:31.600 nie poczuję, że jest na zewnątrz gdzieś, gdzie będą tam właśnie też partnery, 00:06:31.600 --> 00:06:35.000 partnerzy po to udrożnić właśnie te ciągi komunikacyjne. 00:06:35.000 --> 00:06:38.760 To już jest chyba taki pomysł, który w Gdańsku się sprawdził, bo targi, książki, 00:06:38.760 --> 00:06:42.960 wiem, że ECS również dostawia wtedy taki... 00:06:43.160 --> 00:06:49.120 No liczymy na to, że z tego, co wiem, zaraz po festiwalu rozpoczyna się budowa 00:06:49.120 --> 00:06:55.560 kolejnej hali, już profesjonalnej, dużej, przygotowanej, akustycznie na potrzeby 00:06:55.560 --> 00:07:01.280 też realizacji wydarzeń kulturalnych, docelowo z hotelem nawet, tak? 00:07:01.280 --> 00:07:06.040 Więc też na to liczymy, że ta hala da nam oddech, przestrzeń i będzie można robić 00:07:06.040 --> 00:07:07.480 rozwijać na festiwalu. 00:07:07.480 --> 00:07:09.360 Ale jak mówimy o takich technicznych 00:07:09.560 --> 00:07:14.880 problemach, to pamiętam, że miał pan wątpliwości, może nie, ale rozmawialiśmy 00:07:14.880 --> 00:07:21.280 o tym, czy takie hale akustycznie są przygotowane do tego typu eventu. 00:07:21.280 --> 00:07:23.320 No i tamten rok pokazało się, że... 00:07:23.320 --> 00:07:27.480 Tak, no ale tu naprawdę bardzo duże zaangażowanie miasta, Amber Expo, 00:07:27.480 --> 00:07:31.600 pewne inwestycje i nasz, jako agencji, 00:07:31.800 --> 00:07:40.760 plus współpraca z najlepszymi realizatorami i dźwiękowcami w kraju spowodowała, 00:07:40.760 --> 00:07:45.280 że daliśmy radę, zaranżowaliśmy tak te wszystkie przestrzenie i ten dźwięk był 00:07:45.280 --> 00:07:47.200 wartością na pewno tego festiwalu, tak? 00:07:47.200 --> 00:07:51.640 Oczywiście tego gdzieś się obawialiśmy, ale był wartością festiwalu jakość, 00:07:51.640 --> 00:07:53.320 dźwięku bezsprzecznie, tak? 00:07:53.320 --> 00:07:55.080 Piękny koncert Nilsa Frama. 00:07:55.080 --> 00:08:00.120 W tym roku będzie Hania Rani, więc troszeczkę w podobnym klimacie. 00:08:00.120 --> 00:08:01.280 Ja sam jestem ciekaw, jak to... 00:08:01.280 --> 00:08:02.320 Też Gdańszczanka? 00:08:02.320 --> 00:08:05.080 Tak, no tak, Czewianka czy Gdańszczanka? 00:08:05.080 --> 00:08:06.120 Czewianka, tak, tak. 00:08:06.120 --> 00:08:08.280 I uprogram. 00:08:08.280 --> 00:08:13.440 Więc będzie parę klimatycznych takich koncertów, gdzie ten dźwięk, zresztą 00:08:13.440 --> 00:08:17.600 cały festiwal muzycznie tak ustawiamy, żeby ta... 00:08:17.600 --> 00:08:19.720 Stawiamy na muzykę, tak? 00:08:19.720 --> 00:08:23.400 W naszym wewnętrznym... 00:08:23.400 --> 00:08:27.720 wewnętrznych rozmowach, jakimś tam kryterium, to Music First, tak? 00:08:27.920 --> 00:08:33.360 Czyli stawiamy bardzo mocno na świetnych artystów, przede wszystkim granie, muzyka, 00:08:33.360 --> 00:08:36.520 świetnie jakościowo, realizacyjnie, scenicznie. 00:08:36.520 --> 00:08:40.240 I myślę, że to ludzie docenili po pierwszej edycji również. 00:08:40.240 --> 00:08:43.160 Ja pytałam pana też, dla kogo to jest festiwal? 00:08:43.160 --> 00:08:46.520 To znaczy dla jakiego przydziału wieku, bo pamiętam, że 00:08:46.520 --> 00:08:50.760 wspominaliśmy o Pener, który zrobił się festiworem dla nieco młodszej 00:08:50.760 --> 00:08:54.800 publiczności, przynajmniej te ubiegłoroczne edycje. 00:08:55.000 --> 00:08:59.560 A pan stwierdził, że to jest tak dla ludzi 35 plus umownie mówiąc? 00:08:59.560 --> 00:09:03.400 Bardzo umownie oczywiście, bo byli też 00:09:03.400 --> 00:09:06.480 młodsi, mamy ofertę też dla 00:09:06.480 --> 00:09:09.720 w tamtym roku Garlin Rez na przykład, tak? 00:09:09.720 --> 00:09:13.560 W tym roku u nas będzie zespół Warhouse, który też był na Openerze. 00:09:13.560 --> 00:09:15.440 Więc staramy się to łączyć. 00:09:15.440 --> 00:09:19.480 Oczywinej, optymalną sytuacją jest taka, gdzie przychodzi wielopokoleniowa 00:09:19.480 --> 00:09:24.720 publiczność, wrażliwa na muzykę, wrażliwa na sztukę, wrażliwa na te atrakcje, które 00:09:24.920 --> 00:09:29.080 jest słowo, bo naszym partnerem poza Gdańskiem, a w tej moment, moment, moment. 00:09:29.080 --> 00:09:33.880 Wszedłem, o tym tak powiemy, ale publiczność wrażliwa na słowo, 00:09:33.880 --> 00:09:36.320 więc 00:09:36.320 --> 00:09:42.240 mamy naprawdę duży przekrój publiczności, ale można powiedzieć po statystykach 00:09:42.240 --> 00:09:49.680 zeszłorocznych, że 80 procent naszej publiczności to jest przedział 25, 40 lat. 00:09:49.680 --> 00:09:51.600 Super, idealna publiczność. 00:09:51.800 --> 00:09:55.480 Czy pan czeka specjalnie na jakiś koncert z zagranicznej gwiazdy? 00:09:55.480 --> 00:09:56.960 Właściwie na każdy. 00:09:56.960 --> 00:10:02.200 Nie wiem, jak to zrobię, ale ale na pewno przynajmniej kawałek 00:10:02.200 --> 00:10:07.800 może sobie odpuszczę polskich wykonawców, bo ich znam i całe wakacje jestem z nimi, 00:10:07.800 --> 00:10:11.720 ale też niektórych na przykład z piętego chciałbym zobaczyć. 00:10:11.720 --> 00:10:17.760 Poza tym z tych polskich wykonawców czekam na trójmiejski projekt, taki, który ma za 00:10:17.960 --> 00:10:22.760 zadanie trochę uczcić pamięć Guzika, też Gdańszczanina, Homo Sapiens. 00:10:22.760 --> 00:10:29.440 Myślę, że to będzie Pat Stawiński, który był przyjacielem Guzika. 00:10:29.440 --> 00:10:37.520 Przygotowuje specjalny koncert z udziałem trzech artystów wybitnych, którzy zaśpiewają, 00:10:37.520 --> 00:10:41.160 zastąpią wokal Guzika. 00:10:41.160 --> 00:10:47.080 To będzie Rojek, będzie Cortes i będzie Tomek Makowiecki. 00:10:47.280 --> 00:10:52.720 Myślę, że to też ciekawa gratka jednorazowe, przedsięwzięcie wyjątkowe 00:10:52.720 --> 00:10:57.840 sytuacje. Myślę, że Insa Sisset też będzie w przyszłości zaskakiwał takimi 00:10:57.840 --> 00:11:03.920 klimatami, a tak jak w tamtym roku był Ukłon w kierunku Kur, w tym roku Ukłon w kierunku 00:11:03.920 --> 00:11:09.440 Homo Sapiens. Jedna i druga formacja związana bardzo mocno z Gdańskiem, bo dla nas ważne są te 00:11:09.440 --> 00:11:12.840 korzenie tutaj Gdańskie też tego wydarzenia w festiwalu. 00:11:12.840 --> 00:11:14.880 Ale jeszcze powiedzmy, że 00:11:15.080 --> 00:11:20.000 z polskich wykonawców zobaczymy oczywiście Rojka, ale też Iwita Bambino, będzie Daria 00:11:20.000 --> 00:11:25.800 ze Śląska, będzie Skubas, będzie Kasia Linis, będzie Spięty i przyznam, że kilka takich 00:11:25.800 --> 00:11:30.040 zespołów, których nie znam, pewni młodszych, Set Smiles na przykład. 00:11:30.040 --> 00:11:33.720 No tak, stawiamy. No gdzie mają się prezentować te 00:11:33.720 --> 00:11:36.640 młodzi artyści, jak nie na takich festiwalach? 00:11:36.640 --> 00:11:39.520 Więc my jesteśmy otwarci. 00:11:39.520 --> 00:11:44.560 Czekamy na różne propozycje, ale poza tym sami organizując czy męskie granie, czy 00:11:44.760 --> 00:11:54.440 wiele tras klubowych, obcujemy, dostajemy materiały od tych kapel i te ciekawsze 00:11:54.440 --> 00:12:01.000 zapraszamy, być może festiwal stanie się takim początkiem ich drogi kariery 00:12:01.000 --> 00:12:04.440 muzycznej, ale na pewno to są fajne propozycje muzyczne. 00:12:04.440 --> 00:12:07.040 I potem zobaczymy ich na męskim graniu. 00:12:07.040 --> 00:12:12.640 Na przykład chociaż to jest aż tak, tu nie mostkujemy, jest to oddzielny, 00:12:12.840 --> 00:12:20.360 byłoby byt, to też robi trochę oddzielna ekipa cała, bo tak dużo jest pracy przy 00:12:20.360 --> 00:12:24.000 męskim graniu, to jest właściwie projekt, który funkcjonuje przez cały rok i tam 00:12:24.000 --> 00:12:30.160 naprawdę jesteśmy zaangażowani bardzo mocno, no przez 12 miesięcy, więc tutaj 00:12:30.160 --> 00:12:35.880 trzeba było zupełnie nową ekipę, poza tym chcieliśmy też robić odrębny wrażli, 00:12:35.880 --> 00:12:41.560 jeżeli chodzi o wrażliwość, o kulturę, twórczość, wydarzenie festiwal, więc. 00:12:41.760 --> 00:12:45.840 Ale pewnie jakieś mostki będą chcąc, nie chcąc tak. 00:12:45.840 --> 00:12:50.720 No i teraz o tych rozmowach, bo jak spotkanie, no to musi być rozmowa. 00:12:50.720 --> 00:12:56.920 Bas wspiera Radio 357 i dziennikarze, których doskonale znamy strójki, wszyscy którzy 00:12:56.920 --> 00:12:58.520 słuchali kiedyś trójki. 00:12:58.520 --> 00:13:03.800 Tak i też nowi, młodzi, fantastyczni ludzie. 00:13:03.800 --> 00:13:09.680 Tak, od samego początku pomysłem był partnerstwo trzech podmiotów, miasta, 00:13:09.880 --> 00:13:15.680 Radio 357 i Agencji Live, wykorzystanie potencjałów i doświadczeń ludzi związanych 00:13:15.680 --> 00:13:21.000 z tymi instytucjami i w kompetencji Radio 357 jest muzyka na pewno, 00:13:21.000 --> 00:13:24.760 tak, i pracujemy bardzo mocno z całym działem muzycznym, ale też słowo, tak. 00:13:24.760 --> 00:13:31.600 I tutaj i też kino, bo okinię też warto pewnie później chwilę powiemy, natomiast 00:13:31.600 --> 00:13:36.120 w tamtym roku po raz pierwszy to zrobiliśmy na piętrze, jak Pani pamięta, 00:13:36.320 --> 00:13:41.600 zrobiliśmy scenkę na piętrze i to naprawdę przeszło, słuchajcie, to naprawdę 00:13:41.600 --> 00:13:47.720 przeszło nasze, najśmielsze nasze oczekiwania i że to niektórzy ludzie, bo to też 00:13:47.720 --> 00:13:50.800 wiemy później z przekazu, że w ogóle nie widzieli koncerty, 00:13:50.800 --> 00:13:54.600 w ogóle nie interesowały koncerty, bo chcieli podstawić, jak 00:13:54.600 --> 00:13:59.000 Szyczkowski rozmawia, czy Marek Niedźwiecki itd. 00:13:59.000 --> 00:14:05.000 I idziemy za ciosem, my poprawiamy, przenieśliśmy strefę tych rozmów 00:14:05.200 --> 00:14:09.040 na dół, na dużą scenę i dlatego ja powiedziałem, że to jest czwarta, duża 00:14:09.040 --> 00:14:14.520 scena, no bo to spodziewamy się naprawdę dużej frekwencji, więc ona będzie na dole 00:14:14.520 --> 00:14:20.560 w Hoodholu i tam, no w tym roku znowu znakomici goście, 00:14:20.560 --> 00:14:25.480 Aberald Giza, z którym porobę zmawia Kuba Szyczkowski, w tamtym roku na poważnie 00:14:25.480 --> 00:14:31.400 o polityce, a w tym roku o poczuciu humoru, myślę, że to będzie fantastyczna rozmowa, tak. 00:14:31.400 --> 00:14:34.600 Chociaż myślę, że wartością tych rozmów było też to, jak one były takie 00:14:34.800 --> 00:14:39.200 polskie, nie na scenie i wielki Hoodhol, tylko ja byłam na takich, które po prostu 00:14:39.200 --> 00:14:44.840 otaczali ludzie, malutką scenkę, kanapkę i jeszcze pies. 00:14:44.840 --> 00:14:51.480 Takie warunki też tam stworzymy, pies Matyldy Damienski, tak. Takie warunki też tam na pewno. 00:14:51.480 --> 00:14:57.160 Ta kameralność, to, że jest to insight, to ta kameralność, myślę, że ona też wynika z przestrzeni. 00:14:57.160 --> 00:15:02.400 I na pewno zadbamy o to, żeby tam, tak, to jest wartość, ale jednak trochę więcej ludzi 00:15:02.600 --> 00:15:06.600 po zobaczyć teraz mowy, musimy dać szansę i możliwość obejrzenia. 00:15:06.600 --> 00:15:12.720 Dlatego przynyśliśmy to na dół, na górze zostaje kawiarenka i będzie radio online, 00:15:12.720 --> 00:15:17.680 radio 357 i tam też będą takie Q&A, spotkanie z artystami. 00:15:17.680 --> 00:15:20.720 Równie ciekawe, bo bolstw artyści, którzy, 00:15:20.720 --> 00:15:25.560 większości, którzy są na festiwalu, kraju na festiwalu, będą, 00:15:25.560 --> 00:15:30.000 będzie można posłuchać antynowych ich wypowiedzi na żywo, 00:15:30.200 --> 00:15:35.160 ale wracając do tego, co będzie na dole, czy takie powiedziałem Aberald Giza, na przykład, 00:15:35.160 --> 00:15:37.520 ale będzie zbyszek 00:15:37.520 --> 00:15:40.240 Haudys. Ja panu przerwę, bo ten nazwiska 00:15:40.240 --> 00:15:44.200 musicie państwo usłyszeć, one są naprawdę imponujące. 00:15:44.200 --> 00:15:47.360 Anita Werner, no to nie ukrywam się. 00:15:47.360 --> 00:15:48.600 Oroken Drolu, oczywiście rozmawiam. 00:15:48.600 --> 00:15:50.960 Piotrek Stelmak będzie rozmawia o Oroken Drolu, tak. 00:15:50.960 --> 00:15:53.360 Niekoniecznie takie, no a Andrzej Dragon, 00:15:53.560 --> 00:16:01.520 który rozumie fizykę teoretyczną profesor Uniwersytetu Warszawskiego i Singapurskiego. 00:16:01.520 --> 00:16:06.320 Niesamowita postać, więc myślę, że na pewno będzie warto i będzie problem. 00:16:06.320 --> 00:16:11.720 No, będzie chociaż te rozmowy są naprawdę tak zaplanowane, 00:16:11.720 --> 00:16:16.360 że właściwie jak ktoś się nastawia na rozmowy, to każdą będzie mógł 00:16:16.360 --> 00:16:19.120 posłuchać, ale to też jest fajne, że będzie można też 00:16:19.120 --> 00:16:22.560 spotkać, zadać pytanie. 00:16:22.760 --> 00:16:29.240 Chodzi o i zobaczyć tych głosy radiowe, czyli Marka Niedzielskiego, czy Piotr 00:16:29.240 --> 00:16:33.560 Kastelmacher, czy Marcin Łukawskiego, czy Kubez Czyczkowskiego, którzy będą. 00:16:33.560 --> 00:16:35.960 Trochę podejrzyć ich warsztat. 00:16:35.960 --> 00:16:37.560 To dla nas dziennikarzy. 00:16:37.560 --> 00:16:41.360 Też taka ciekawostka, bo w tamtym roku 00:16:41.360 --> 00:16:47.360 przy pierwszej edycji, no to nikt jeszcze nie wiedział, zwłaszcza tam po stronie dziennikarzy. 00:16:47.360 --> 00:16:49.600 Oni nie są eventowcami, tak. 00:16:49.800 --> 00:16:55.040 Mają wyobraźnię taką radiową, natomiast nie eventową i oni do końca 00:16:55.040 --> 00:16:57.640 potrafili wyobrazić, jak ten festiwal będzie wyglądał. 00:16:57.640 --> 00:16:59.400 To dla nich też się postresuje, co było. 00:16:59.400 --> 00:17:04.280 Tak, ale jak przyjechali, to po prostu nie wierzyli własnym oczom i jakie są tego 00:17:04.280 --> 00:17:08.560 konsekwencje, w tym roku przyjedzie podwójna redakcja, czyli ci, co w tamtym roku 00:17:08.560 --> 00:17:14.240 się nie zdecydowali, przyjadą tak, żeby zobaczyć na własne oczy ten festiwal, 00:17:14.240 --> 00:17:17.480 wziąć udział i chłonąć ten klimat tego wydarzenia. 00:17:17.680 --> 00:17:20.920 Ja, znaczy chciałabym powiedzieć, że szczególnie polecam, nie polecam 00:17:20.920 --> 00:17:24.800 szczególnie, bo szczególnie wszystko polecam, ale jest tam też rozmowa 00:17:24.800 --> 00:17:27.160 Kamilita Rabury i Katarzyny Warzechy. 00:17:27.160 --> 00:17:31.560 Katarzyna Warzecha jest gdańszczanką, to już na pewno, bo wiem. 00:17:31.560 --> 00:17:37.000 I to są panie, które zrobiły razem serial absolutnej debiutanci, który był 00:17:37.000 --> 00:17:42.080 na Netflixie fantastyczny i które współpracowały przede wszystkim z Agnieszką 00:17:42.080 --> 00:17:45.360 Holland przy realizacji filmu "Zielona granica". 00:17:45.560 --> 00:17:51.400 Nasza cudowna Katarzyna Warzecha stała na czerwonym dywanie na festiwalu w Wenecji. 00:17:51.400 --> 00:17:54.680 To było wielkie wydarzenie, wielkie emocje, a teraz będziemy 00:17:54.680 --> 00:17:57.280 można ich porozmawiać, zobaczyć, co dziewczyny robią teraz. 00:17:57.280 --> 00:18:03.080 Proszę zobaczyć, że oczywiście muzyka, festiwal muzyczny, ale dlatego 00:18:03.080 --> 00:18:04.960 Insa i Seaside, bo jednak to jest coś. 00:18:04.960 --> 00:18:05.960 Wszystko łączymy. 00:18:05.960 --> 00:18:11.480 Łączymy tutaj taki dla nas te, te rozmowy, czy ta moda, czy te targi plakatów, 00:18:11.480 --> 00:18:13.960 które w tamtym roku dały nam taki koloryt. 00:18:14.160 --> 00:18:16.560 Tam było ponad dwudziestu artystów. 00:18:16.560 --> 00:18:24.160 Każdy z nich odrębny styl i poprzez te, te, te plakaty nagle ta góra, 00:18:24.160 --> 00:18:29.320 przestrzeń na górze stała się tak kolorowa, tak festiwalowa, tak niezwykła, 00:18:29.320 --> 00:18:34.760 że, że, że to było naprawdę takim taką wartością dodaną do, do tego wydarzenia. 00:18:34.760 --> 00:18:38.120 Więc te rozmowy to wszystko i dla tego Insa i Seaside. 00:18:38.120 --> 00:18:42.880 I dla nas stawiamy bardzo mocno te wszystkie inne rzeczy, 00:18:43.080 --> 00:18:50.000 bo one mają, nie chcemy się ścigać na headlinerów, tak? 00:18:50.000 --> 00:18:51.920 Użyję takie słowa. 00:18:51.920 --> 00:18:56.040 Muzyka gwarantujemy, że jest na najwyższym poziomie. 00:18:56.040 --> 00:19:01.440 Nawet jeżeli ktoś nie zna na, na dzisiaj tej nazwy. 00:19:01.440 --> 00:19:02.480 To nawet lepiej. 00:19:02.480 --> 00:19:04.000 To nawet lepiej, bo może tam odkrywać. 00:19:04.000 --> 00:19:06.800 Po to są festiwale, żeby odkrywać muzykę, tak? 00:19:06.800 --> 00:19:08.680 I zaufać trochę organizatorom. 00:19:08.680 --> 00:19:11.720 Mam nadzieję, że my przez tyle lat pracy 00:19:11.920 --> 00:19:15.760 mamy jakiś kredyt zaufania i nie zawiedziemy. 00:19:15.760 --> 00:19:19.840 Więc ale ten, ten festiwal ma właśnie 00:19:19.840 --> 00:19:22.240 być pretekstem do tego, żeby się spotkać. 00:19:22.240 --> 00:19:28.760 I w tamtym roku to się wydarzyło, bo ja tam 15 lat temu pamiętam 00:19:28.760 --> 00:19:33.440 pierwsza openery czy tam 20 lat temu, gdzie 00:19:33.440 --> 00:19:37.480 ja pochodzę spoza Trójmiasta w '89 przyjechałem do Trójmiasta, tak? 00:19:37.680 --> 00:19:44.800 Czyli a utrzymuje kontakt z przyjaciółmi z czasów liceum jeszcze, tak? 00:19:44.800 --> 00:19:49.200 I 20 lat temu pretekstem był opener, żebyśmy się znowu spotkali, 00:19:49.200 --> 00:19:52.720 bo ktoś przyjechał z Krakowa, ktoś z Wrocławia, ktoś z Warszawy, żebyśmy się spotkali. 00:19:52.720 --> 00:19:54.920 Potem to trochę zaniknęło z różnych 00:19:54.920 --> 00:19:58.680 powodów, tak? I życiowych i tak dalej, ale też pewnie line upowych, oferty, 00:19:58.680 --> 00:20:00.080 która jest dla młodszych. 00:20:00.080 --> 00:20:03.160 A w tamtym roku na Insajdzie myśmy się znowu spotkali. 00:20:03.160 --> 00:20:05.360 I to było fantastyczne, że to jest, mam 00:20:05.560 --> 00:20:12.440 nadzieję, że to będzie też takim jesiennym pretekstem city breakowości i Gdańsk jest 00:20:12.440 --> 00:20:19.080 przepiękny, Gdańsk jest fantastyczny po każdej pożeroku, żeby zobaczyć to, co się 00:20:19.080 --> 00:20:22.480 dzieje, jak ta wyspa z Pichrzu została w tej chwili odtworzona. 00:20:22.480 --> 00:20:26.720 To są perełki światowe i tu warto, żeby mam 00:20:26.720 --> 00:20:31.560 nadzieję, że my jako festiwal, jako Insajde Cicjaj, przyczyniamy się też do tego, żeby 00:20:31.760 --> 00:20:33.160 dać dodatkowy pretekst. 00:20:33.160 --> 00:20:37.920 Jeżeli ktoś się jeszcze wahał, to niech to w okolicach zawsze 11 listopada. 00:20:37.920 --> 00:20:42.640 Zapraszamy na, żeby poczuć i spędzić tutaj weekend. 00:20:42.640 --> 00:20:47.360 Tym bardziej, że bawimy się 9 i 10, a 12 mamy jeszcze dzień wolny. 00:20:47.360 --> 00:20:48.760 Możemy 11. 00:20:48.760 --> 00:20:50.760 Dzień wolny, to jest policjant, więc można sobie... 00:20:50.760 --> 00:20:53.320 Możemy jeszcze iść na parady niepodległości. 00:20:53.320 --> 00:20:56.360 Na plażę, do kłognie. 00:20:56.360 --> 00:21:00.120 Także dziękujemy Panu bardzo, że wyciąga nas Pan w listopadzie z domów. 00:21:00.320 --> 00:21:02.640 Już nie tylko kocyk i herbatę. 00:21:02.640 --> 00:21:05.440 Być gospodarzami, my tu gościć musimy tych ludzi. 00:21:05.440 --> 00:21:08.960 Tym bardziej to też jest trochę apel, bo 00:21:08.960 --> 00:21:15.960 to jest z jednej strony radość, że tak się stało, ale z drugiej strony trochę 00:21:15.960 --> 00:21:23.320 taka, trochę paluszek do trójmieszczan, bo większość biletów została zakupiona przez 00:21:23.320 --> 00:21:27.040 ludzi spoza Trójmiasta, czyli tak jakby trójmiasto. 00:21:27.040 --> 00:21:29.040 Jeszcze... Jeszcze świni? 00:21:29.240 --> 00:21:33.360 Albo jeszcze nie wie jaką ma perełkę tutaj w Trójmieście. 00:21:33.360 --> 00:21:34.480 A są jeszcze bilety? 00:21:34.480 --> 00:21:35.280 Jeszcze się uda. 00:21:35.280 --> 00:21:37.320 Już karnetów nie ma, ale jedno dnia 00:21:37.320 --> 00:21:43.040 we bilety jeszcze zostały, więc zachęcam, proszę 00:21:43.040 --> 00:21:45.640 skosztować tego wydarzenia. 00:21:45.640 --> 00:21:47.160 Tutaj potrawy. 00:21:47.160 --> 00:21:53.720 Dziękujemy bardzo, dziękujemy Państwu za uwagę i zachęcam do tego, żeby jeszcze 00:21:53.720 --> 00:21:57.000 poszukać, czy jakieś bilety się jeszcze zostały. 00:21:57.000 --> 00:21:58.640 Dziękuję bardzo. Zapraszam. 00:21:58.840 --> 00:21:59.400 Do widzenia. 00:21:59.400 --> 00:22:15.400 [MUZYKA]